1. BEVEZETÉS
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.olibaba.hu
weboldalon (a továbbiakban: honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybevevő
(továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges
azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb
tájékoztatások nyújtják.
A szerződés nyelve magyar.
A honlapon leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett
jognyilatkozatnak minősül, így a Felhasználó és a Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött
szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azokat Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem
hozzáférhető és nem megtekinthető. Szolgáltató semmilyen magatartási kódex
rendelkezéseinek nem veti alá magát.
A Felhasználó a honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
2. A SZOLGÁLTATÓ
KVK 24 Szolgáltató Kft.
székhely: 1136 Budapest, Tátra utca 5. A. ép. alagsor 2. ajtó
cégjegyzékszám: Cg.01-09-427067/10
adószám: 32492749-2-41
E-mail cím: info@olibaba.hu
Webhosting szolgáltató:
3. A HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG
Az Olibaba Bababolt babatermékek kiskereskedelmével foglalkozik.
4. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK
4.1. Felelősség
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a
Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért,
a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi
épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy
a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek
jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például
hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak
tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló
jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amelyek más
szolgáltatók oldalaira vezetnek. E szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más
tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.
Az Internet globális jellege miatt Felhasználó elfogadja, hogy a honlap használata során a
vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve köteles eljárni. Amennyiben a
Honlap használatával összefüggő bármely tevékenység a Felhasználó államának joga szerint
nem megengedett, a használatért kizárólag Felhasználót terheli a felelősség.
Amennyiben a Felhasználó a honlapon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul
jelezni a Szolgáltatónak. Ha a Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak
találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére, vagy annak módosítására.
A felhasználó a honlapon folytatott használattal tudomásul veszi, hogy az ismertető leírás
esetleges pontatlanságáért nem vállalunk felelősséget, a feltüntetett képek helyenként
illusztrációk.
4.2. Szerzői jogok
A Honlap egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szolgáltatás
elemei szerzői jogi védelem, vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog (így különösen
védjegyoltalom) alatt állnak. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója
a Honlapon, valamint a Honlapon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített
valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek
közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Honlap felületének elrendezését, szerkesztését,
a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése, vagy
kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából, vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli
hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például
adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi
forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően, a honlap használata, illetve az
ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot Felhasználónak a honlapon szereplő bármely
kereskedelmi névnek, vagy védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A honlap
rendeltetésszerű használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes
többszörözésen és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Szolgáltató
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók, vagy
hasznosíthatók fel.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának minden elemére, különös tekintettel a
olibaba.hu domainnevére, az ehhez tartozó aldomainekre, a Szolgáltató által foglalt
minden más domainnévre, annak aloldalaira, valamint az internetes reklámfelületeire. Tilos
minden olyan tevékenység, amely a Szolgáltató adatbázisának kilistázására, rendszerezésére,
archiválására, feltörésére (hack), forráskódjainak visszafejtésére irányul, kivéve, ha erre a
Szolgáltató külön engedélyt ad.
Külön megállapodás, vagy az erre a célra szolgáló szolgáltatás igénybevétele nélkül tilos a
Szolgáltató által rendelkezésre bocsátott felület, illetve keresőmotorok megkerülésével a
Szolgáltató adatbázisát módosítani, lemásolni, abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő
adatokat felülírni
5. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS
A webshop-on keresztül leadott rendelések az info@olibaba.hu email címre érkeznek és feldogozásra kerülnek.
Akár az email címen keresztük is ledahatóak a rendelések.
Termékkeresés
A honlap termékbemutatási, és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók
számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek
kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Az Akciós termékek kategóriában az áruházban
kapható összes akciós termék megtalálható. Minden terméknél külön-külön szerepel az akció
kezdeti és lejárati dátuma, vagy a kezdeti dátum és a készlet erejéig megjelölés. Akciós
termékekre általánosan igaz, hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk,
tovább kedvezmény már nem kerül levonásra eladási árukból.
Az Újdonságok menüpontban találhatók a honlap kínálatában újonnan megjelenő termékek.
A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listája látható. Ha az adott kategóriában
lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek felett és alatt lévő számok
segítségével lehet lapozni. A termék listáról a részletes termék oldal a termék nevére klikkelve
érhető el, itt tájékozódhat a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
A honlapon az egyes termékeknél látható, hogy éppen van-e készleten, vagy nincs. Ez a készlet
kijelzés időszakosan frissül. Webshopunkban külön kijelzésben látható az üzletenkénti és
központi készlet, amely adatok tájékoztató jellegűek!
A honlapon lehetőség van kulcsszó alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő
termék találatok a kategóriákhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
5.2. Megrendelés
A választott termék a Kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a
szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont
segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget
kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a
kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási
folyamatot.
A megrendelés következő lépéseként a Felhasználónak ki kell választania a számára megfelelő
fizetési és szállítási módot. A Felhasználó egy összefoglaló oldal segítségével ellenőrizheti
minden korábban megadott adatát, és a megrendelni kívánt termékeket, azok mennyiségét.
Adatbeviteli hibák esetén a ceruza ikon segítségével javíthat a megadott adatokon. Ha mindent
megfelelőnek talál, akkor a Megrendelés elküldése gomb segítségével véglegesítheti rendelését.
Fontos, hogy a vásárlás folytatásához, a Felhasználónak ezen a felületen található jelölőnégyzet
kipipálásával el kell fogadnia jelen ÁSZF-et, az adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat. Ha a
Felhasználó nem fogadja el, megrendelését nem tudja elküldeni a Szolgáltató részére.
Az oldal alján található „Megrendel” gombra kattintással a Felhasználó véglegesen elküldi a
megrendelését.
A rendelés feladása tehát a „Megrendel” gombra kattintással történik, ami a Felhasználó részére
fizetési kötelezettséget keletkeztet.
Erről a honlapon, illetve e-mailben kap megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után
(pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül
köteles jelezni a Szolgáltató felé.
Megrendelési szándéktól függetlenül a Felhasználó a belépést a Vásárló Belépés ablak vagy
a Belépés menüpont segítségével végezheti el. Belépés után megjelenik egy Adatok
módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a
leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
Termékek ára
A honlapon megjelenített termékek vételára az általános forgalmi adót és egyéb közterheket is
tartalmazó módon (bruttóban) van feltüntetve.
A termékek mellett feltüntetett vételár nem tartalmazza a kiszállítás költségét. Külön csomagolási
költség azonban nem kerül felszámításra.
A termékek ára magyar forintban (Ft) kerül feltüntetésre. Akciós termékekre általánosan igaz,
hogy más kedvezmény, kupon már nem érvényesíthető rájuk, tovább kedvezmény már nem kerül
levonásra eladási árukból.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden
költséget tartalmaz, beleértve a szállítás díját is, amennyiben a Felhasználó olyan szállítási
módot választott, amelyért a Szolgáltató díjat számít fel.
Szolgáltató nem vállal felelősséget a gondossága ellenére és/vagy a rendszer hibájából eredően
hibásan feltüntetett árért, illetve a nyilvánvalóan téves, a termék közismert nagyságrendű árától
jelentősen eltérő, irreális árra (1 Ft). Ilyen esetekben a Szolgáltató nem köteles a terméket a
honlapon hibásan feltüntetett áron szolgáltatni. Hibás ár feltüntetése esetén, Szolgáltató, a
rendelés visszaigazolásában vagy azt követően ajánlja fel, a termék valós áron történő
megvásárlásának lehetőségét, mely információ birtokában a Felhasználó eldöntheti, hogy
megrendeli valós áron a terméket vagy minden hátrányos jogkövetkezmény nélkül lemondja a
megrendelést.
5.3. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 48 órán belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó
nem kapja meg a megrendelésére vonatkozó visszaigazoló emailt 48 órán belül, úgy a
Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a
megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés
sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.4. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása elektronikus
úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások,
valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.
évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá
tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács
2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
5.5. Számla
A Szolgáltató elektronikus számlát állít ki. Az elektronikus számlát a megrendelés teljesítése után
a Felhasználó által megadott email címre küldjük ki.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor azt jelezze a
megrendelésnél a megjegyzés rovatban, vagy telefonos egyeztetésnél, hogy a számla
megfelelően legyen kiállítva.
5.6. Fizetés
Többféle fizetési mód is igénybe vehető a honlapon:
Előre utalás
Ha a Felhasználó előre utalással szeretné a termék ellenértékét kiegyenlíteni, akkor ezt a
megadott számlaszámra megteheti, de az utalás elindítása előtt mindenképpen várja meg a
visszaigazoló e-mail megérkezését, addig ne utalja el a vételárat a Szolgáltató részére.
A fizetés megérkezése után a csomag átadása megtörténik a futár részére és kiszállításra kerül,
addig készenléti állapotban van. A szállításról a Szolgáltató értesíti a Felhasználót.
Utánvét
Ha a Felhasználó utánvéttel szeretné a termék árát kiegyenlíteni, akkor ezt a fizetési módot kell a
vásárlási folyamat alatt kiválasztania. Ilyen estben a termék kiszállításakor a futárnak kell a
termék árát és az esetleges szállítási költséget megfizetni.
Bankkártyás fizetés: Stripe
Fizethet bankkártyával a weboldalon a vásárlás után
5.7. Átvételi lehetőségek, Szállítás
5.7.1. Futárszolgálat
Az Eladó a megrendelés feldolgozásakor visszaigazoló emailt küld a megrendelő számára,
amelyben a csomag futárszolgálatnak történő átadásáról, a szállítás vagy átvétel várható
időpontjáról. (Ez nem a webáruház automatikus visszaigazoló emailjét jelenti – az mindössze
arról tájékoztatja a vásárlót, hogy beérkezett a Webáruházba a megrendelés.)
A csomagot a MPL (Magyar Posta Logistic) futárszolgálattal szállítjuk ki, ha a Felhasználó
házhozszállítással kéri a terméket. A futárszolgálat minden munkanapon (hétfőtől-péntekig) 8-17
óra között végzi a szállítást.
A megrendelés bármilyen címre kérhető kiszállításra, de mindenképpen jelezni kell, ha az átvétel
nem minden időpontban lehetséges, vagy egyéb feltételhez kötött. (pl.: munkahelyre kéri, csak
délelőtt tartózkodik otthon).
A futárszolgálat kétszer próbálkozik a csomag kiszállításával. Utána a csomagot megjelölt a
postán lehet átvenni 8 napig.
A termék átvételekor a Felhasználó köteles megvizsgálni, hogy a termék sérülésmentes-e.
Amennyiben sérülést tapasztal a csomagoláson, a terméken, a Felhasználó kérheti a futártól
jegyzőkönyv felvételét.
Amennyiben az átvételkor láthatóan sérült a csomagolás vagy a termék, és a sérülés az áru
átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, illetve cseréjét a Szolgáltató
díjmentesen biztosítja.
Bútorok esetén bruttó 2000-5000 Ft, közötti összeg lehet a szállítási költség, ez a bútorok
súlyától függ, és a Szolgáltató a kiszállítást megelőzően értesíti a Felhasználót a pontos
összegről, vagy előzetesen kérhető tájékoztató. Amennyiben a szállítási költség a kapott
tájékoztatás vagy a visszaigazoló e-mail alapján nem megfelelő, úgy elállhat a vásárlástól a
Felhasználó.
A Szolgáltató - eltérő megállapodásának hiányában - a szerződés megkötését követően
késedelem nélkül, de legkésőbb harminc napon belül köteles a fogyasztónak minősülő
Felhasználó rendelkezésére bocsátani (kiszállítani) a terméket. A Szolgáltató késedelme esetén
a Felhasználó jogosult póthatáridőt kitűzni.
5.7.2. Személyes átvétel
Személyes átvételre nincs lehetőség, de minden termék esetében a kiszállítás ingyenes.
5.7.3. Szállítás díja
A szállítás minden esetben ingyenes.
6. ELÁLLÁSI JOG
6.1. Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a
továbbiakban jelen pontban: Fogyasztó).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
1. terméknek,
2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak,
4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az
első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől
indoklás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére,
reklamacio@olibaba.hu . A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta
előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az
erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül
történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a
határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy
hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére visszaküldeni.,
indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha
a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek
viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A
termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más
költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó
által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a
Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta
a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül
a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési
módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót
semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
6.2 A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-
kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis
a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.
7. SZAVATOSSÁG
7.1. Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben
kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától
számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a
termékhibákért, amelyek a termék átadásának időpontjában már léteztek. Két éves elévülési
határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1
éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet
kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése
lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan
többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem
kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás
saját költségére kijavíthatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
A választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét
azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt) követő 1 éven belül felismert hiba esetén vélelmezni
kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével,
vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a
szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a
Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem
köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a
termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő 1 év elteltével
azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania,
hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
7.2. Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a
Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – a 7.1. pontban meghatározott jogát
vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását, vagy
kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban
szereplő tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell
bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha
bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem
volt felismerhető vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igény egyszerre, egymással
párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése
esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét
a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
7.3. Jótállás
A jótállási kötelezettség a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztó és vállalkozás közötti
szerződés keretében eladott, a korm. rendelet 1. mellékletben felsorolt új tartós fogyasztási
cikkeknek minden olyan hibájára kiterjed, amelynek oka nem a vásárlás (a terméknek a vásárló
részére történő átadás) után következik be. A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál
érvényesítheti - részletezve a 4-es pontban. A jótállási igény a jótállási jegy bemutatása
alapján érvényesíthető a terméknek a fogyasztó részére történt átadástól, vagy - amennyiben
az üzembehelyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi – az üzembehelyezéstől
számított 1 éven belül, ha a termék eladási ára 10000 Ft-ot eléri, de a 100000 Ft-ot nem
haladja meg; 2 éven belül, ha a termék eladási ára a 100000 Ft-ot meghaladja, de a 250000
Ft-ot nem haladja meg; és 3 éven belül, ha az eladási ár 250000 Ft-ot meghaladja. De ha a
fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított 6 hónapon túl helyezteti üzembe, akkor az
átadás napja lesz a jótállás kezdő időpontja. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére
bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az
ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő
jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállásból eredő jogok érvényesíthetőségének nem tehető feltételévé a fogyasztási cikk
felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.
A jótállási javítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. Nem számít bele
a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a fogyasztó a terméket nem tudja
rendeltetésszerűen használni (a jótállási idő a javítás időtartamával meghosszabbodik). A jótállási
idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított)
termékre (termékrészre) újból kezdődik.
Nem vonatkozik a jótállás az alábbi esetekre:
- ha a hiba oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel,
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak
megbízottja végezte el, illetve, ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza),
- ha a hiba káresemény következménye (elemi kár, természeti csapás, rongálás),
- ha a terméken a vevő (vagy idegen) átalakítást (szakszerűtlen javítást) végzett
- ha a károsodás nem rendeltetésszerű használat következménye (a használati-kezelési
utasításban előírtaktól eltérő szakszerűtlen összeszerelés, helytelen használat, helytelen tárolás,
szakszerűtlen tisztítás stb.),
- ha a károsodás a használat vagy túlhasználat során bekövetkezett természetes kopás,
- a jótállási jegyen feltüntetett olyan hibákra, amelyet a vásárló már a vásárláskor ismert, és
amelyekre a vásárló árengedményt kapott
- ha a termék vásárlója nem természetes személy, nem illeti meg a jótállási jog
- garancia nem terjed ki az olyan törékeny, kopó részekre, mint pl. a műanyag kötő elemek, textil
és gumi részek, kötélzet és további kopó alkatrészek. A garanciakötelezettség nem áll fenn az
olyan csekély jelentőségű minőségeltérések esetén, melyek a termék értéke és használhatósága
szempontjából jelentéktelenek.
A vásárló jótállásra vonatkozó jogai és kötelezettségei:
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a jótállási időn belül a fogyasztó
- a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három (3) munkanapon belül érvényesítheti
csereigényét, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
- a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három (3) munkanapon túl elsősorban –
választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény
teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével
összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével
a fogyasztónak okozott érdeksérelmet. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást
vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. A 15 napos határidő leteltekor a vásárlót
tájékoztatni kell, a javítás várható idejéről.
Ha a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során megállapítást nyer, hogy az nem
javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles azt 8 napon belül
kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.
Ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő
határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a
kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó – választása szerint – a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére maga kijavíthatja vagy
mással kijavíttathatja (a vállalkozás költségére), vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba
miatt elállásnak nincs helye.
Ha a fogyasztási cikk 3 alkalommal történő kijavítást követően még a jótállási idő alatt ismét
meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint, ha nem igényli a vételár
arányos leszállítását, és nem kívánja azt a vállalkozás költségére kijavítani vagy kijavíttatni, a
vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve ha erre nincsen lehetőség, a bizonylat
szerinti vételárát visszatéríteni.
Ha a kijavításra az igény közlésétől számított 30. napig nem kerül sor - a fogyasztó eltérő
rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles azt 8 napon belül kicserélni, illetve, ha erre
nincsen lehetőség, a bizonylat szerinti vételárát visszatéríteni.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a
fogyasztó a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a vállalkozás adott okot, vagy az
áttérés egyébként indokolt volt.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi
csomagként nem szállítható terméket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell
megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről,
valamint az el- és visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállási igény bejelentése:
A jogosult, a hiba felfedezése után a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül,
köteles kifogását a vállalkozással közölni. A jótállási igény bejelentése a vásárlás helyén, a
vállalkozás székhelyén és bármely telephelyén, illetve a jótállási jegyen feltüntetett
szervizben/javítószolgálatnál történhet. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt
fogyasztói kifogást kellő időben közöltnek kell tekinteni. Amennyiben a közléssel indokolatlanul
késlekedik, az ebből eredő károk megtérítésére kötelezhető. A vállalkozás a minőségi kifogás
bejelentésekor köteles jegyzőkönyvet felvenni és annak másolatát haladéktalanul és igazolható
módon a fogyasztó rendelkezésére bocsátani.
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
Név: KVK 24 Kereskedelmi Kft.
Levelezési cím: info@olibaba.hu
A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok: 151/2003 (IX.22) Korm.
rendelet, 270/2020. (VI. 12.) Korm. rendelet, 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet, 2013.V. tv. (új Ptk.),
1997. CLV. tv. (Fogyasztóvédelmi tv.), 2012. LV. tv. (Fgytv. módosítása)
Fogyasztói jogvita esetén (ha a fogyasztó nem ért egyet a vállalkozás által a minőségi
kifogására adott válasszal/döntéssel) a fogyasztó panaszt tehet a vállalkozásnál és a
lakóhelye szerinti megyeszékhelyen a megyei (illetve fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által
működtetett békéltető testület eljárását (www.bekeltetes.hu) is kezdeményezheti. Illetve,
panaszával fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz (lakóhelye szerinti megyeszékhely
kormányhivatalához; www.kormanyhivatal.hu).
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő – így különösen kellék- és
termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését. A vásárolt termékre a jótállási
idő eltelte után szavatossági kötelezettség a vételtől számított 2 évig áll fent.
8. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
8.1. Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra használható cím, telefonszám, elektronikus
levelezési cím megegyezik a Webáruház ügyfélszolgálati címével.
A vásárló panaszát szóban (személyesen vagy telefonon) vagy írásban jelentheti be az
ügyfélszolgálaton. Nem minősül panasznak, ha a vásárló a Webáruház működésével,
tevékenységével kapcsolatosan tájékoztatást, állásfoglalást kér.
A Webáruház a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja. Ha a vásárló
a panasz kezelésével nem ért egyet, illetve ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a
Webáruház a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet
vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal együtt küld meg a fogyasztó részére. Az
írásbeli (ideértve az elektronikus úton) valamint telefonon tett panaszt a Webáruház – törvény
eltérő rendelkezése hiányában – harminc napon belül írásban megválaszolja. Az ilyen módon
előterjesztett panaszt a Webáruház egyedi azonosítószámmal látja el. A rögzített panasznak
tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását valamint a jogszabályban előírt
egyéb adatokat. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles, továbbá felhívja
a vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre.
A panaszra adott válasz másolati példányát a webáruház öt évig köteles megőrizni, s azt az
ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.
A Webáruház által felvett jegyzőkönyv tartalmazza a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV.
törvényben előírt adatokat.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK
irányelv módosításáról (fogyasztói online vitarendezési irányelv) szóló, 2013. évi május 21.-i
524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (a továbbiakban: rendelet) alapján az
Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely 2016. február 15-től
vehető igénybe az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződést kötők között fogyasztói jogvita
esetén mind a fogyasztók, mind a kereskedők számára. A rendelet hatálya közvetlenül kiterjed az
Unióban letelepedett, Magyarországon székhellyel rendelkező online adásvételi vagy
szolgáltatási szerződésekben érintett kereskedőre, amennyiben közte és a fogyasztó között
létrejött online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel kapcsolatban fogyasztói jogvita merül
fel. Ahhoz, hogy az online vitarendezési platformot használni tudja, előzőleg regisztrálnia kell az
Európai Bizottság rendszerében. Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság
rendszerében való regisztrációt követően az alábbi link segítségével érheti
el: http://ec.europa.eu/odr Az oldal betöltését követően válassza ki a kívánt nyelvet, jelentkezzen
be és kövesse az oldal utasításait. Amennyiben a határon átívelő online vitarendezéssel
kapcsolatosan további kérdése merülne fel, a Budapesti Békéltető Testület tud részletes
felvilágosítást adni Önnek.
A Budapesti Békéltető Testület: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím:
1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu, onlinevita@bkik.hu Fax: 06 (1)
488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31
Fogyasztó a webáruházzal kapcsolatos vitája esetén a lakóhelye szerint illetékes békéltető
testülethez fordulhat. A békéltető eljárásában a Webáruház üzemeltetője a vonatkozó jogszabály
alapján köteles részt venni és együttműködni. A testületek listáját megtalálhatják a
www.bekeltetes.hu oldalon.
Amennyiben a fogyasztó panaszát vagy minőségi kifogását a webáruház nem, vagy nem a
jogszabályoknak megfelelően kezelte, illetve egyéb, a fogyasztói jogot sértő hibát vétett, a
fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A lakóhely szerint illetékes
járási hivatalok listáját és elérhetőségeit a www.jarasinfo.gov.hu oldalon érhetik el. Egyes
esetekben (így webáruházakat érintő bizonyos jogsértések esetén is) az eljárást a
megyeszékhelyek járási hivatala folytatja le.
9. EGYÉB
9.1. ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZFet, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat
nem visszamenőleges hatállyal bármikor jogosult módosítani, a módosítás a honlapon történő
közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
9.2. Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és
korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a
felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető
az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
9.3. Adatvédelmi szabályzat
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK HATÁLYBA LÉPÉSE
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.04.01