Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén
kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe
vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a
továbbiakban jelen pontban: Fogyasztó).
Fogyasztó a szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló
szerződés esetén
1. terméknek,
2. több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek,
3. több tételből, vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek
vagy darabnak,
4. ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az
első szolgáltatásnak, a Fogyasztó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik
személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől
indoklás nélkül elállni.
Fogyasztó a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolhatja elállási jogát.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a Szolgáltató részére,
reklamacio@olibaba.hu . A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a 14 naptári nap lejárta
előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 6. pontban meghatározott
rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az
erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a
Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül
történő értesítés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a
határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy
hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató címére visszaküldeni.,
indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14
napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő
letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék a Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli, kivéve, ha
a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. Ha a szolgáltató azonban nem vállalja e költségek
viselését, a szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A
termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más
költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási
nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó
által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget
is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a
Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot
választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta
a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül
a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal megegyező fizetési
módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez
kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót
semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be. A Szolgáltató tehát követelheti a termék
jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot
meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve ésszerű költségeinek – ha
szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő
lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.
A fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a
Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza. (pl. cumi, kozmetikumok, étrend-
kiegészítők). Ez esetben, azonban, ha a csomagolást, a védőfóliát még nem bontotta fel, vagyis
a terméket még nem vette használatba, úgy visszaküldhető a termék.